Analyse av din tilstedeværelse på internett

Hvordan din bedrift fremstår på internett er viktigere enn noen gang, og er kanskje mer enn noe annet medium din bedrifts ansikt utad. Med vår tilstandsanalyse får du et overblikk over hvordan din bedrift fremstår på internett, samt forslag til forbedrende tiltak.

Gjennom over 20 år har vi hjulpet hundrevis av bedrifter med hvordan de fremstår på internett. I starten var det først og fremst hvordan websiden så ut som betydde noe, men de siste årene har feltet blitt større og bredere; Websiden skal ikke bare fungere på en PC, den skal fungere like godt på mobiltelefoner og nettbrett. Den skal helst være sikret med SSL/HTTPS, og med det nye GDPR-direktivet skal besøkende blant annet gjøres oppmerksom på bruk av informasjonskapsler (cookies).

Analyse av din tilstedeværelse på internett

I tillegg er det viktig hvordan du fremstår også utenfor websidene dine. Er du lett tilgjengelig i søkemotorene? Fremstår du positivt i sosiale medier? Utnytter du markedsførings-potensialet som finnes i blant annet Google Maps og Google Min Bedrift?

En rapport vil gi deg svar på disse, og mange andre spørsmål, og gir deg også forslag til hva du kan gjøre for å fremstå profesjonelt på internett.

Dette går vi gjennom


Webside

  • Synlighet i søkemotorer
  • Innhold, struktur og brukergrensesnitt på websiden
  • Kodekvalitet og semantikk
  • Multiplattform-vennlighet (mobil, nettbrett, datamaskin)
  • Ytelse, hastighet og optimalisering
  • HTTPS og sertifikat-rating
  • Eventuelle feilmeldinger og sårbarheter
  • Lenker som ikke fungerer
  • Utskriftsvennlighet
  • Skjema-sikkerhet
På internett

  • Hva finner vi om din bedrift på internett?
  • Google Min Bedrift, Google Maps o.l.
  • Hvem linker til din webside?
  • Sosiale medier
  • Konkurranse-landskap
I rapporten vil vi komme med anbefalte tiltak samt potensielle muligheter. Noen av tiltakene kan du gjenomføre selv, mens de mer tekniske kan du ta videre med din webleverandør.


Hva koster det?

Pris for analyse og rapport er kr. 7 900,- eks. mva. I spesielle tilfeller, eller hvis det er ønskelig med tilleggstjenester, vil det kunne koste mer. I såfall avtaler vi dette med deg før vi setter igang slik at du ikke får en uforutsett ekstrakostnad. Oppdraget blir fakturert elektronisk (per e-post eller som EHF-faktura) sammen med rapporten, og har 14 dagers forfall.


Hvordan fungerer det?

  1. Fyll ut skjemaet under og send bestilling av tilstandsanalyse til oss.
  2. Når vi har mottatt bestillingen, vil vi se over og kontakte deg om vi skulle trenge ytterligere informasjon, eller om det er forhold eller ønsker som fører til at analysen vil koste mer enn kr. 7 900,- eks. mva. Du vil i alle tilfeller få en e-postmelding fra oss når vi har sett over oppdraget, og må bekrefte ordren før vi setter igang. Din ordrebekreftelse er fra nå av bindende.
  3. Vi setter nå igang analysen, og det tar ca. 1-2 uker til rapporten er ferdig. I løpet av denne tiden er det mulig vi vil kontakte deg for ytterligere informasjon om det skulle dukke opp noe vi trenger å vite.
  4. Når du har mottatt rapporten fra oss, står du fritt til å komme med spørsmål de neste 2 ukene uten at det koster noe ekstra. Du kan også komme med henvendelser i forbindelse med rapporten utover dette, og som regel svarer vi vederlagsfritt, men vi forbeholder oss da retten til å ta betalt ut ifra vår standard timetakst på kr. 850,- eks. mva. om det skulle føre til vesentlig merarbeid for oss. Dette gjør vi isåfall oppmerksom på på forhånd.

Bestill analyse av din bedrifts tilstedeværelse på internett

Feks. bedrifter/privatpersoner, geografisk område, aldersgruppe osv.
Vi ser på hvordan konkurrentene framstår, og kommer med forslag til hvordan din bedrift kan skille seg positivt ut.